Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotoryi
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotoryi.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
niektóre dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków.
Wyłączenia
dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych,
zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiadają koordynatorzy ds. dostępności: Barbara Dubowska - koordynator do spraw dostępności architektonicznej
E-mail: dubowska_barbara@zlotoryja.pl
Marcin Marzec - koordynator do spraw dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej
E-mail: informatyk.mops@gmail.com
Telefon: 76 878 34 29
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotoryi
Budynek 3-kondygnacyjny, wysoki parter. Obiekt znajduje się przy ulicy Bolesława Chrobrego. W budynku znajdują się: Sekcja Świadczeń Rodzinnych, Sekcja Finansowo-Księgowa, Dział Organizacyjno-Administracyjny, Stanowisko ds. Kadr i Płac, Dział Usług Opiekuńczych, Dział Pomocy Środowiskowej. Wejście do budynku przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych.
Platforma dla osób niepełnosprawnych dostępna jest po lewej stronie wejścia głównego. Pracownik pomaga osobie niepełnosprawnej przy uruchomieniu windy i przemieszczeniu się osoby na parter budynku, następnie powiadamia wyznaczonego pracownika MOPS. Pracownik MOPS przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia rodzaju sprawy i powiadamia pracownika właściwego do jej załatwienia. Sprawa jest załatwiana w wyznaczonym miejscu na parterze budynku.
W budynku nie występują inne dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Toaleta dla klientów znajduje się na piętrze budynku, nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku znajduje się parkingi, na którym nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Po całym budynku można poruszać się z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące.: zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu,
serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Inne informacje i oświadczenia
serwis został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.
większość z grafik została opatrzona atrybutem alt z opisem, całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
wszystkie strony zawierają okienko wyszukiwarki.
serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.